Ubisoft MotrealのStephen McAuley氏のI3D 2019のキーノート”Advances in Rendering, Graphics Research and Video Game Production”のスライドが公開されています.内容としては主にFarCryシリーズの開発からグラフィックスR&Dや制作についての話題が書かれています.
特に物理ベースレンダリング(シェーディングやライト)などの話題が多いように見受けられます.
PPTX
https://drive.google.com/file/d/10bzo1r-Cupv83XEKho8pcga7BSnJ6dlh/view
PDF
https://drive.google.com/file/d/19PNGspMMx9A7gTQ1WBug9b-N5RjNzw41/view
The slides from my I3D 2019 keynote are online! It’s a story about implementing research into games, taking the case study of multiscattering BRDFs and area lights, and how we solved some of the problems that arose. PPTX: https://t.co/TTyEOtuQh7 PDF: https://t.co/XY1Yjeaftd
— Steve McAuley (@stevemcauley) 2019年6月3日